Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


lørdag 24. mai 2008

P.bowkerii


Familie: Polyactium
Denne gruppen vokser på mange områder i Sydafrika og de har tykke røtter eller knølrøtter, og de krever store potter.
De går ofte i hvile, og vissner da ned.
De vil ha veldrenerert jord, og skal vannes lite i hvileperioden.
P.bowkerii er en villart, får forskjellige typer blader etter årstider.
Ikke spesiellt blomstervillig, men en artig plante.

1 kommentar:

Anne-Marie sa...

Har du hatt blomster på denne, Elisabeth? Jeg har hatt min i flere år, men har ikke sett blomster.