Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


lørdag 27. september 2008

P. multiradiatum

Seksjon: Polyactium
Denne gruppen vokser på mange områder i Sydafrika de har tykke røtter eller koller, og de vil gjerne ha store potter. De går ofte i dvale, og kan visne helt ned. 
De vil ha veldrenert jord, og skal vannes sparsomt under hvileperioden. 
Det er også viktig å vanne den så jorden er jevnt fuktig under vekst og blomstringsperioden.

P.multiradiatum har nattduftene brun/lilla blomster med lys gul tynn sone i ytterkant av hvert kronblad. Blomstene kommer på lange stengler utifra selve stammen. Bladverket er flikete og litt hårete. 
En lekker villart. 








4 kommentarer:

Anonym sa...

Får håpe du får blomster på den, siden de dufter om natten :-)
Riktig navn er P. multiradiatum

Elisabeth sa...

Tusen takk igjen Edgar, godt noen ser mine små skrivefeil, fort gjort å ramle litt i alle bokstavene.
Har du noen link til sider med bilder av denne forresten?

Anonym sa...

Jeg har siklet på den på pelargoniumnettet - album for villarter ;-)

Elisabeth sa...

Da må jeg inn å titte der *løper*