Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


mandag 18. mai 2009

Springfield black

Springfield black er en usedvanlig vakker engelsk pelargon. Dette er også en av de få pelargoner som har en nærmest sort farge på blomstene. Foredleren er Parfitt fra England. Og introdusjonsåret er 1972.

Denne får nydelige blomster i nærmest sortfarge, og bladfarge er enkel grønt.

En liten skatt!

Pelargoner 09 026-1

Pelargoner 09 027

2 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

Hei..så gøy at jeg kom bort i deg med egen blogg om Pelargoniaer:O)Jeg samler på Mårbacka,og Nicolai....men så kom jeg over en type som heter Pelargonium Retro..Har du vært borti den...Vakker rosa småblomster...

Ellen Walnum sa...

Wow den var flott!!!