Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


søndag 31. januar 2010

Elnaryds Cornelia.

Dette er en vakker zonalepelargon fra nok en svensk foredler, nemlig Karin Lundh Hansen. Hun har krysset frem masse forskjellige pelagoner, alle med førstenavnet Elnaryds.

Elnaryds Cornelia har en fin vekstmåte ,og får enkle blomster i fersken/rosa farge. Bladfargen er grønn med lysere medaljong i midten. Planten er krysset frem med frø fra `Elinor`, og den ble introdusert i 2006.

Pelargoner  jan -10 021 Pelargoner  jan -10 023

1 kommentar:

josimo sa...

Så yndig og søt den var.
Kjenner at jeg GLEDER meg til at pellisene skal flytte ut og pryde trappa igjen

Ønsker deg en flott søndag