Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


søndag 14. mars 2010

P.curviandrum

Seksjon: Hoarea

Denne gruppen vokser på sydvestre kapprovinsen. De er geofytter, og vokser direkte fra roten, og derfor har de ingen stamme. Planetene går i dvale om sommeren, men når høsten kommer starter de og vokse igjen. De bør vannes sparsomt om sommeren(under hviletiden)

De liker veldrenert jord, og mye lys.

P.curviandrum blir en søt, liten tueaktig plante. Den har loddene blader, og blomstene kommer på lange blomsterstilker som vokser rett ut fra midten av planten. Blomstene er cremehvite med vinrøde tegninger på de to øverste kronblader.

Pelargoner mars-10 008Pelargoner mars-10 013 Pelargoner mars-10 012

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei
Har vært inne på bloggen din flere ganger og koser meg med bildene dine og opplysninger du deler.
Sist sommer ble jeg "bitt av Pelargonia-basillen" oi følge med det fant jeg siden din. Koser meg hver gang jeg er innom.
Utover det har vi like drivhus, mitt er grønt oog står en plass på østlandet der det nok ikke går an at pelergoniaene overvintrer.
Med vennlig hilsen benteto@yahoo.no