Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


lørdag 18. juli 2009

Merethe.

Dette er en av de mange gamle arvepelargonene som jeg har samlet til meg. Ønsker meg alltid gamle planter med historien bak. (ta gjerne kontakt hvis noen sitter med en gammel arveplante ;)

Merethe kommer opprinnelig fra en eldre dame som har hatt den i sitt eie i mange år. Planten ble arvet/gitt bort bort bl.a til Merethe, og det er henne planten fikk navnet sitt etter.

Den har en fin vekstsett, storvokst og robust, som de fleste arvepelargoner er. Merethe får nydelige hvite blomster, som kan sjattere litt over mot rosa etterhvert. Knoppene er gulaktige før de springer ut. Bladverket er enkelt grønt, med lys medaljong i midten.

Pelargoner 17 juli 09 036Pelargoner 17 juli 09 038Pelargoner 17 juli 09 039

3 kommentarer:

AnneKa sa...

For en fantastisk samling av Pelargoniumer. Det er en utrolig vakker blomst og jeg kjøper noen hvert år men klarer ikke å få de til å overleve vinteren. Jeg har ikke kjeller som jeg kan sette dem i og her kan det være skikkelig frost ute på vinteren. Har du noen gode råd?

Linecas have sa...

Her var det fryktelig mye siklebart gitt. =))
Lekkert drivhus du har.

Margrethes hus og hage sa...

Så utrolig artig med arvede planter. Jeg har en gammel hawairose som jeg har arvet. Den er svært verdifull for meg!
Det er noe eget med planter. De lever, vokser og blomstrer. Koselig.

Artig at du har oppkalt pellisen etter henne du arvet den av :)

Hilsen Margrethe