Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


tirsdag 3. juni 2008

P.denticulatum



Blir også kalt Pine.
Seksjon: Pelargonium.
Denne gruppen vokser i syd og sydvestre kapprovinsen. De kan bli ganske storvoksende og krever litt større potter. Planters i veldrenert jord, og vannes når jorden tørker opp
P.denticulatum lukter furuaktig og har blader som er klebrige. Flikete blader og blir ofte lang og ranglete hvis man ikke er hard med saksen. Blomstene blir små og lilla/rosa.
Introdusert fra Syd Afrika i 1789 av Francis Masson.

1 kommentar:

Supernøtt sa...

Jeg trodde først klebrigheten var noe galt, men har nå fått vite at den skal være sånn. Min står på terrassen og er som fluepapir for flyvende løvetannfrø, den ser tidvis litt ufrivillig komisk ut :-)