Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


mandag 16. juni 2008

Paton`s Unique.



Foredler er Paton, og introduksjonsår 1870.
Også kalt `Apricot`.

Dette er en uniquepelargon med duft. Lukter roseaktig og blir nesten som et lite tre hvis den får en stor potte. Blomstene er vakre og store i rosanyanser.

Ved roting av nye stiklinger må man regne litt ekstra tid, den kan bruke opptil 8 uker på å rote seg.

6 kommentarer:

Min Verden sa...

Det er herlig å se på bloggen din - hver gang :) Det var en ting jeg skulle spurt om. Jeg har en hengepelargonia (som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på) - men den har fått noe som kan se ut som en frøkapsel. En bulp med en lang ting inne i *LOL* lett å skjønne ikke sant. Tror du det kan være en frøkapsel og hvis jeg skal så, hva gjør jeg. Som om det var et vanlig frø?? Hanne

Anonym sa...

Den var utrolig vakker- om det skal produseres stiklinger av den må du gjerne gi beskjed til meg :)

Anonym sa...

Ja, veldig interresert i denne!
Har nettopp fattetet interesse for arten, og tenker jeg skal prøve meg på noen få planter i år (ikke for mange, i tilfelle vinteroppbevaringsstedet mitt ikke fungerer)
Og da kan jeg liksågodt skaffe meg noen som jeg synes er skikkelig fine med det samme, som denne som jeg falt fullstendig for ved første øyekast.
Så om du har meg i bakhodet når den er rotet blir jeg glad!

Min Verden sa...

Takk for svar :) Har et oppfølgingsspørsmål. Er den "bulpen" et frø - eller er det en frøkapsel med fler inni? Håper ikke du synes jeg er helt blåst mellom øra - vil så gjerne skape noe :D

Jonna sa...

Hei, tenkte å være så freidig å spørre deg om en tjeneste, om du kan gå innom bloggen min og se om du kjenner igjen pellisen jeg kjøpte i dag?
Damen hos gartneren husket ikke navnet på den, og jeg er sikker på jeg har sett den et sted med navn på...

Jonna sa...

Tusen takk for at du tok deg bryet!