Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


tirsdag 12. mai 2009

Lenore.

Miniatyr/dverg pelargon fra pelargonforedleren Mrs Holborow.

Introduksjonsår er 1964.

Lenore er en vakker liten plante som får ferskenfargede og hvitaktig, luftige blomster. Bladverket er mørk grønt med mørkere sone i midten på bladene.

Pelargoner 09 003-2

Pelargoner 09 005-2

2 kommentarer:

Hilsen fra landet sa...

Så yndig da!

Som mine dager er sa...

Lenore var en snerten snelle. Den likte jeg også.

Jeg har et spørsmål til deg som jeg håper du kan svare på:

Jeg satte alle mine pelargonier ute for ett par dager siden. Det var meldt masse sol og varme. Men nå har flere av dem fått store, matte flekker på de øverste bladene. Jeg er usikker på hva det betyr. Er det sola og varmen? Eller kanskje er det nettene med 6-7 grader som gjør det?

Takknmelig om du bistår med din ekspertise, Elisabeth.

Klem fra Marit