Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


torsdag 30. juli 2009

Mor.

Dette er nok en av de gamle arvepelargonene jeg har klart å skaffe meg. Som skrevet før er jeg alltid på jakt etter gamle pelargoner, har du noen så ta kontakt.

Denne skal være minst 20 år gammel, arvet fra en mor til en datter. Og fra datteren har jeg nå fått en stikling. Man antar at denne planten er endel eldre enn 20 år. Men det kan man ikke si med sikkerhet.

Jeg har valgt å kalle den Mor, og planten får nydelige kritthvite doble blomster. De har et luftig inntrykk. Bladverket klargrønt med lysere medaljong i midten på bladet.

CIMG6828 CIMG6829 CIMG6830 CIMG6831

1 kommentar:

Margrethes hus og hage sa...

Den var vakker! Hvite pelargoner er nydelig :) Og ekstra kos er det når det er et gammelt eksemplar!

Hilsen Margrethe