Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


onsdag 13. april 2011

Ragnhild

Dette er en arveplante som jeg har fått fra en venninne. Jeg har kalt den opp etter henne. Hvor gammel den er en uvisst, men man må anta at den er endel år.
Ragnhild er en storvokst gammeldags pelargon. Den har stort bladverk i en gressgrønn farge, og blomstene er lys fersken/rosa, men cremhvite ytterkanter. Knoppene og stilkene er loddene, og hele planten er en vakker liten  skatt.
Pelargonium april -11 051Pelargonium april -11 054Pelargonium april -11 055

6 kommentarer:

RoseSommer sa...

Å, så nydelig. Blir ekstra stas når det er planter som er formert fra vinduskarm til vinduskarm. Gleder meg daglig over den hvite, lave lubne jeg fikk av min onkel på 90 for noen år siden. Hans kone hadde nok fått den fra sin familie. Og da begynner vi vel å snakke om planter fra første del av forrige århundre, tror du ikke?

Elisabeth sa...

Wow, SÅ spennende RoseSommer. Du har ikke en stiklimg til overs fra den + hele historien. Jeg samler nemlig på gamle arvepelargoner og prøver å ta vare på historikk og plante.

Edgar sa...

Lekker sak med spesielt fine knopper!

Roser og Patina sa...

Fy Den var lekker!! Så heldig du er så eier en slik skatt:) Den var bare helt utrolig skjønn!!!

Vivishagerom sa...

Ragnhild var da en meget flott dame!

Anonym sa...

Så vakre bilder!