Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


onsdag 20. mai 2009

Westdale appleblossum.

Utrolig flott rosenknopppelargon fra pelargonforedleren Charlie Clarke. Introduksjonsår 1997.

Dette er så vidt jeg vet den eneste rosenknoppen med dekorativt bladverk. Blomstene er hvite med rosa og grønnskjær. Og bladverket går i grønt og hvitt/creme.

Nydelig plante!

Pelargoner 09 011

Pelargoner 09 007

3 kommentarer:

Marit sa...

Den er nydelig, ja! Det er min favorittpellis! :-)

Wenche sa...

Den er bare skjønn! Min absolutte favoritt :-)

Ellen Walnum sa...

Har aldri sett den før, men den kunne definitivt bli en favoritt ja:-)