Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


mandag 20. juli 2009

Warrenorth Pearl.

Fantastisk vakker pelargon med dekorative blad. Denne er fra pelargonforedleren Andrew Simmons, fra Warrenorth Nursery. Han har krysset frem en hel rekke pelargoner med dekorative blad, en serie har Warrenorth som førstenavn, men han har også krysset frem pelargoner som ikke er i den serien.

Warrenorth Pearl får nydelige rosa , doble blomster,med antydning til hvitt øye. Bladverket er nesten det vakreste på planten. Det går i fargene creme, grønt med rød/rosa sone i midten på bladene.

Dette er en liten “pearl”

Pelargoner 17 juli 09 029 Pelargoner 17 juli 09 025 Pelargoner 17 juli 09 028

2 kommentarer:

line sa...

Jeg blir like imponert hver gang det kommer en ny blomst i denne bloggen. Den ene flottere enn den andre. Jeg synes den siste her bare var så nydelig.

Siden jeg begynte å kikke i denne bloggen, har det også sneket seg flere pelargonium inn på min eiendom. Håper jeg får dem til å overvitre, slik at jeg får enda "større" glede av dem neste år. Takk for all inpirasjon til oss hageinteresserte!

Hvor mange har du liggende her nå?

josimo sa...

Denne var nyyyydelig!