Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


tirsdag 30. juni 2009

Delli.

En utrolig vakker engelsk pelargon fra pelargonforedleren Jones fra Australia.

Introduksjonsår er 1980.

Delli får nydelige rosa/hvite blomster med `blondekant`, bladverket er enkelt grønt.

Pelargoner Juli 09 002 Pelargoner Juli 09 004 Pelargoner Juli 09 003

1 kommentar:

Kaja sa...

Hei,

jeg tror jeg har en Delli som har overvintret på vårt kalde soverom, hvor det vanligvis også er ganske mørkt.

Stilken har alltid vært brun og treaktig, men kanskje litt ekstra etter avblomstringen i høst. Jeg beskjærte den også litt før jeg tok den inn for vinteren.

Jeg var bortreist en måned (min samboer passet blomstene), og da jeg kom hjem i februar hadde det kommet flere skudd.
Nå har skuddene begynt å henge og planten ser veldig trist ut. Jeg forsøkte å vanne litt en enkelt gang, men det hjalp ikke stort. Der jeg beskjærte i høst ser det ekstra ille ut, tørt og smuldrete.

Har du noen tips til hva jeg kan gjøre for å redde den?

Hadde vært svært takknemlig for hjelp!