Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


søndag 20. juli 2008

P.x glauciifolium.





P.x glauciifolium er en primærhybrid, krysset frem fra P.gibbosum og P.lobatum. Den har fantastiske blomster i brunt/sort med gul kant. ,og som P.gibbosum så lukter den deilig banan om natten. Den har store blader, og ser litt "rufsete" ut.



En absolutt skatt!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Gleder meg ikke akkurat mindre nå til planten min skal blomstre;-)

Supernøtt sa...

Oj, skikkelig flott! Hvor kjøper du frø, stiklinger og planter?

Britt sa...

Vilken underbar blomma och att den luktar banan. Den har jag aldrig sett tidigare. Ha det bra.//Britt

GundaM sa...

Wow, sier nå jeg. er alt dette dine flotte pelargonier...?

har vel et tyvetalls jeg også men de blekner;) Skjønner du må være ekspert.Så herlig!

Håper du finner en voksduk men pelargoniums på imorra da;0)

Sommerklemz

Kathrine sa...

MÅTTE bare innom denne bloggen din i dag:-) Dette er rene godtebutikken. Herlig!!
Du har sikkert P.sidoides og du. Gammel sak. Nydelig da. Har sittet og lest litt nå, og den P.asetosom har og flotte blader. Og blomster...Sukk... Leste om P.crithmifolium og. Nydelig. Det er så mye lekkert. Går bananas snart....(P.gibbosum`)


`-)

Kathrine sa...

Du hadde vist de fleste av de jeg har lest om i dag. Du har en flott liste du ja:-)))

:-)

Elisabeth sa...

Har ganske mange ja, og mange av villartene har jeg frø av. Bare si ifra hvis du er intressert, Kathrine ;)

Kathrine sa...

Å ja!! Klart jeg er intrresert!!! Og dessuten har jeg funnet ut at de skal ha lite vann(nesten som sukulentene mine) og lite gjødsel. Og trives kjempegodt ute fra vår til høst. Og så er jeg vokst opp med disse flotte plantene. Syns de lukter aldeles nydelig :-) Iallefall bladene.
Men frø har jeg null peiling på. Dette må du nesten hjelpe meg litt med.-?
Ok? Nå blir det nok fra og til på dataen her framover, men vi blogges/mailes(?) Min epost på bloggen min.

Ha en flott kveld, Elisabeth:-)