Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


onsdag 24. september 2008

P.sidoides `dark red`


P.sidoides `dark red` er en villart med duft.
Familie ;Reniformia.
Denne gruppen kan ha vedaktige stammer ,eller vokse som små busker. De anses som lettdyrkede og har en lang blomstringsperiode.
Denne vokser i tueform med store grågrønne blader på lang stilk. Blomsterstilkene er lange, og den har små vinrøde blomster blomster(fantastisk blomsterfarge).

Dufter kraftig nesten av eau de cologne.

6 kommentarer:

Aud sa...

Ja,den farven var bare alldeles nydelig ;-)

Wenche sa...

Den er jo bare helt knall - og der kom det ennå en må-ha-plante på listen :-)

Supernøtt sa...

Er det flere varianter av denne? For jeg har en P. sidoides og den dufter ikke. Håper min vokser seg like stor og vakker som denne!

PS: Det er litt pussig, men jeg kommer ikke inn på forumet ditt når jeg sitter på Mac. Og jeg vil så gjerne logge på :-)

Kathrine sa...

Du verden!! Den var flott!! Nydelig:-))

kompoStella sa...

P. sidoides er absolut en af mine favoritter, alle varianter er så fantastisk fine i fargerne. og her har du lykkes veldigt bra med at ta bilde på fargen - noe som jeg har vanskeligt ved, fargen blir for rød, lissom.
for øvrigt målte jeg en af blomsterstænglenerne til at være lidt over en meter!!!

Elisabeth sa...

Tusen takk alle sammen.
Twin, det er mulighet for å klippe en stikling her ;)
Supernøtt, det er 3 varianter av P.sidoides Black, dark red og lilla. Jeg vil si at dark red absolutt dufter mest, de andre har en svak antydning til litt duft.
Rart at du ikke får logget deg på fra en Mac maskin...
Kompostella, det er utrolig hvor lange blomsterstengler den får ja, mine også er kjempelange, særlig på P.sidoides black.