Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


fredag 3. oktober 2008

Asarnas Bifrost



En av de mange asarna, alet frem av Lotta Lundberg etter at hun fikk frø av den kjente pelargonforelderen Brian West. Disse frøene ble da hele asarna-serien.Før hadde plantene navn fra Ringnes herre , men viste seg ikke å være lov, dermed fikk plantene navn fra norrøn mytologi


Bifrost er broen mellom gudenes og menneskenes verden i norrøn mytologi. Den ene enden var forankret i himmelberget, et stort fjell i utkanten av Åsgard i Heimdall sitter og skuer ut over verden. Mens den andre enden vandrer fritt rundt i Midgard. Gudene kunne bruke Bifrost som en bro når de skulle fra Åsgard til Midgard. Men broen var magisk, så intet menneske kunne finne den andre enden og komme seg til Gudenes rike.


Asarnas Bifrost er en utrolig vakker zonale og eggeskallpelargon, den får nydelige blomster med hvit bunnfarge med røde flekker. Bladverket gyllengrønt.


Den het før `Black Raider`.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar äggskalspelargoner, tyvärr har jag inte en enda själv! =( Men nästa år skall jag köpa ett par stycken... är det inte så att Bifrost är regnbågen? Jag har för mig det...

Mokki sa...

Den var nydelig! :)

Elisabeth sa...

Det stemmer det spessartin, på svensk står det regnbuen, på de norske sidene om norrøn mytologi sto det bro. Så da måtte jeg bare velge ;)

kompoStella sa...

hullo, så fin bloggen din er blit!

Ellen Walnum sa...

Den var da ualminnelig vakker:-)

Et lite spørsmål: Hvor har du kjøpt drivhuset ditt?

Elisabeth sa...

Lysthuset har jeg kjøpt her
http://www.hobbydrivhus.no/
Veldig fornøyd med både service og huset :)

GundaM sa...

Jøsses, for en side du har her...Jeg blir helt målløs her jeg sitter over alt dette vakre, og så masse arbeide det må være og masse glede ikke minst. Syns nesten jeg kjenner lukta av de helt hit jeg;0)

Nydelig og skjønner du virkelig brenner for dette!- Ja, slik jeg brenner for gjenbruk ;)

Hannes hage sa...

Praktfullt!

Anonym sa...

Hej! Du fårgade efter adressen till min blogg för ett bra tag sedan, här kommer den!

http://spessartin.blogg.se/pelargonior

Jag uppdaterade den igår så nu finns det några fler sorter med som jag har, men ännu mer kommer!