Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


torsdag 1. januar 2009

Odensjø Mandley.






Flott zonalepelargon fra den svenske pelargonforedleren Monica Birgersson, introdusjonsåret er 2001.



Den for vakre, enkle blomster i hvit/lyserosa farge. Bladverket er grønt med lys medaljong i midten.

7 kommentarer:

Wenche sa...

Kjempesøt!
Så flott at du kommer med pellisinnlegg igjen. Har vært stille på meg lenge også på den fronten, men kanskje jeg får se å komme i gang igjen :-)

Jeg kjøpte en Odensjø Sound of Silence i sommer (tror den er ganske lik denne), men den har dessverre avgått med døden i løpet av høsten :-(

Unknown sa...

Så fin bakgrunn du har fått.
Lekker.
Jeg har først nå, oppdaget pellisforumet ditt!! Himmel og hav.Venter bare på godkjenning vettu.

Anonym sa...

Jag kollade mina pelargonior i veckan, och många av dem ser döda ut. Inte ett enda grönt blad, men stammarna är inte mjuka, så kanske finns det hopp ändå? I början av mars är det pelargonfest på en handelsträdgård här i närheten, då skall jag handla sticklingar och kompensera de som har dött under vintern. Nu längtar man efter ljuset och värmen och att få väcka pelargoniorna från sin vintersömn, det riktigt värker i kroppen nu, jag vill se dem blomma och njuta av dem!

Elisabeth sa...

Charlotte, nå er det åpent for deg, velkommen inn :) Det er et nystartet forum så det er ikke mye liv ennå, men jeg håper det blir bedre etter hvert som våren kommer :)

Anonym sa...

Ja, jag hoppas verklgen på ett härligt år med alla pelargoner. Jag tänkte även prova att ha några fuchsia i år. Vi har en plantskola här nere som har Pelargonfest i mars, med massor av olika pelargoner, jag skall dit och handla en hel del tänkte jag!

lavendel mio sa...

Hei og godt nytt år!
Nydelig blogg du har her.Her kommer jeg til å titte innom ofte.
Ser frem til våren nå.Hadde meg en tur nede i kjelleren og vannet mine søte små.Pelargonium er mine favoritter:)
Go helg:)

Hannes hage sa...

Du tar svært vakre bilder av dine nydelige perargonium. Du tar bilder det oser vår og sommerstemning av.