Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


tirsdag 22. november 2011

P. x ardens

En utrolig vakker artshybrid, krysset frem fra P.fulgidum og P.lobatum. Den ble krysset frem av Lee, Hammersmith, England i 1810, og introdusert for markede i 1817
Den får utrolig fargesterke, små blomster i knallrødt, med vinrød flekk på hvert kronblad. Bladene er flinete og oval/runde. Planten danner knoller under jorden
En nydelig pelargon.
Pelargonium aug-11 006Pelargonium aug-11 030Pelargonium aug-11 033
Pelargonium aug-11 016

3 kommentarer:

Linda sa...

Nyydelig:) Jeg er spent på samlingen min i vinter... ser ut som det har vært litt for rått i drivhuset... men jeg krysser fingrene. Kanskje jeg skal prøve å klippe dem litt ned allerede nå...

Roser og Patina sa...

Åååh, denne er såå lekker! En dag SKAL jeg ha Px ardens!!

Britt sa...

Hei, den er bare så utrolig vakker, vet du noe om hvor lenge den pleier å blomstre ? Hvor gammel var din når den blomstret ?

Uansett den er helt fantastisk.