Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


tirsdag 22. november 2011

Linnea Andrea

Linnea Andrea er en vakker tulipanblomstrende pelargonium. Den oppsto som en sport fra en Toscana pelargonium i Kabbarps gartneri i Sverige i 2006. Og planten ble introdusert til markede i 2009.
Planten har en kompakt vekstmåte. Bladverket er flaskegrønt, og blomstene er tulipanformede i lys lillatoner. En av de vakreste tulipanpelargoniumene, synes jeg.
Pelargonium aug-11 045Pelargonium aug-11 041Pelargonium aug-11 042Pelargonium aug-11 046

3 kommentarer:

Roser og Patina sa...

Jeg er forelsket:)

Gårdsjenta sa...

Så flott!! Hvor får man tak i sånt da? :)

Kathrine sa...

Bare såå flott å komme inn hit til deg! Blomstene er nydelige!
Du er flink. De avleggene jeg fikk av deg(var deg ja?), har jeg bare to igjen av...
Ga bort til søsteren min også, så jeg skulle være sikker på å få tak i de om mine døde, men noen av de flotteste, døde til henne også.

Nå går det litt i surr her, men var det av deg jeg fikk noen kaktuser som opprinnelig kom fra Trondheim? Uannsett, så er de blitt flotte!

Ønsker deg en fin mandag:)