Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


onsdag 4. mai 2011

P.ovale ssp hyalinum

Villart, seksjon Campylia .
Disse typene blir små planter med treaktige stammer og vekstmåten er krypende. De passer ofte i en ampel.
P.ovale ssp hyalinum får rosa/lilla , enkle blomster med antydning til lysere øye. Blomstene holder kun 1 dag. Bladverket er lett loddent og har en grå/grønn farge. Planten er tett og fin i vekstmåten.
Pelargonium april -11 025Pelargonium april -11 026Pelargonium april -11 028

3 kommentarer:

Linda sa...

Veldig vakker:) Det er jo enhelt utrolig gjeng disse pelargoniene, helt umulig å sette den ene foran den andre, for det er så mange vakre:)Så mine favoritter varierer nesten fra dag til dag:) Swedish angel står høyset på ønskelisten nå:) Toronto kjøpte jeg på hagemessen:):)

Kari K sa...

Hei, jeg setter pris på bloggen din, og har et par spørsmål: Jeg kjøpte en P.gibbosum for et par år siden og kom hjem med en P. tetragonum fra Hagemo nå i vår. Skal disse behandles som andre pelargonium, og skal de klippes - og hvor mye. Dette er en ny verden for meg.
Kari K.

Kari K sa...

Tusen takk for nyttig svar på siden min. Har også komentrt det. Kari K.