Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


onsdag 30. juli 2008

Black knight.




Foredler er Ken Lea.


Dette er en riktblomstrende dvergpelargon. Den får doble karmin rosa blomster på lange stilker. Bladene er mørkegrønne, med tydelig mørk sone innerst .

1 kommentar:

kompoStella sa...

også på ønskelisten min... af samme grunde som Cotton Tail ;-)
tænkte om du kunne fortelle om længden på stiilen til blomsterne? på nogen fotos er stilkene veldig lange og jeg undrer på, om dette er enda et karakteristika ved visse sorter, eller om det bare har at gøre med hvordan man plejer dem?