Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


søndag 13. juni 2010

P.cotyledonis.

Seksjon: Isopeltatum.

Denne pelargonen vokser vilt bare på øya St Helena som ligger vest for Afrika.

P.cotyledonis får en tykk stamme, nesten som et lite tre. Den får olivengrønne blader med tydelige nerver, og blomstene kommer på lange blomsterstilker og er kritthvite.

Den blir også kallt `Old man lives forever`

Denne planten kan bli veldig gammel, og blir bare vakrere med årene.

Div juni 016Div juni 018Div juni 019

3 kommentarer:

Kristin Aurdal sa...

Den var søt :-)

orchis sa...

Et riktig samleobjekt!!!

Line S sa...

Heldig du som har den. :)n Jeg sådde for et par år siden og klarte å ta livet av de to jeg fikk spiring på i løpet av sommerferien. Har vært på jakt etter ny siden, men det er visst ikke så enkelt å få tak i.