Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


onsdag 1. april 2009

Odensjø Sound of silence

En utrolig vakker rosenknopp pelargon fra den svenske foredleren Monica Birgersson.
Introdusjonsår er 2002.
Odensjø sound of silence får hvite, vakre blomster. De er så doble at blomstene virker kompakte. Bladverket er grønt med svak mørkere sone ytterst på kantene.
Planten er utrolig vakker



4 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Den var kjempe skjønn. Jeg merker meg navnet og håper på å få en slik jeg også.

Ellen Walnum sa...

Ja det er den virkelig!

Wenche sa...

Den er virkelig nydelig.
Jeg kjøpte en sånn av Torhild på pelargonia.no da jeg var der på besøk i fjor sommer, men døde dessverre i vinter.

kompoStella sa...

hej! ja, Sound of Silence er herlig, men om man vil bevare den hvid, da får den ikke stå i direkte sol, for da blir den rosa.