Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


fredag 13. mars 2009

P.ovale ssp hyalinum x tricolor

P.ovale ssp hyalinum tricolor er en primærhybrid med vakre rosa blomster. Blomstene har mørkere rosafarge på de to øvre kronbladene, og lysere farge på de nedre.
Planten er en fin ampelplante, siden den har en hengende vekstform.
Bladene er lett "dunete".


3 kommentarer:

Anonym sa...

Den var fin!
Akkurat disse er vanskelig for meg å få gjennom vinteren. Har mistet både Renate og hybriden :-(

Vivishagerom sa...

Så mange og fine pelliser du har. Kose meg veldig med lista di.
Og dem har veldig fint hus å bo i.

Som mine dager er sa...

Hei du

Googlet om pelargoner og fant deg. Takk og lov. Har kikket meg rundt inne hos deg og funnet ut du kan så mye (og jeg så lite) at jeg har linket deg! Håper det er greit.

Har kjøpt meg 5 nye stiklinger i dag, og ingen av disse har jeg fra før (er jo nybegynner vettu). Håper jeg får dem til og at jeg får samme glede av disse som de jeg hadde på terrassen i fjor. Da hadde jeg 4-5 ulike sorter, og nå har jeg 11-12. Skal bli gøy!

takk for at du er her inne. Tyr nok til deg og bloggen din når jeg trenger med kunnskap ;-)

Marit