Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


tirsdag 26. august 2014

Golden Crest

Vakker gyllenbladig pelargonium med knall røde enkle blomster med antydning til hvitt øye. Planten har limegrønne blader, og har en tett og fin vekstmåte. Nesten litt dvergaktig.
Foredler er Harrison og planten kom på markedet i 1960.
DSC_0021DSC_0024

6 kommentarer:

Hageidyll i Sonvika sa...

Mener jeg fikk Golden Crest av deg ifjor. Den er nydelig.
Tar du stiklinger nå i august, eller venter du til våren ( generelt )?
Eirin

Elisabeth sa...

Hei Eirin, hyggelig å høre at Golden Crest lever i beste velgående ;)
Jeg bruker å ta stiklinger på våren, men i høst skal jeg ha en liten opprydning, så denne høsten skal jeg ta endel stiklinger i september og fornye endel morplanter :D

Hageidyll i Sonvika sa...

Takk for svar. Hadde tenkt å ta en liten opprydning i gamle planter.
Brukte drivhuset til overvintring sist vinter, men skal prøve et isolert rom på uthuset i år. 2 spørsmå : hvor kraftig beskjærer du plantene og "hvilken behandling" får potter og planter?
Mvh. Eirin

Gst experts delhi sa...

A single point I just would like to say is the fact your Blog is so valuable for us.

App developers india sa...

Nice Post. All readers will definitely like this post. Looking forward.

UX Design Agency India sa...

It was very useful for me. Keep sharing such ideas in the future as well. This was actually what I was looking for, and I am glad to came here! Thanks for sharing the such information with us.