Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


lørdag 7. juli 2018

Liz Lille Liv

Dette er en av mine egenkryssede sorter . Denne ble sådd i 2015, og i år velger jeg å navngi og publisere den.

Liz lille Liv er en miniatyr, nesten en microminiatyr med tanke på de små bladene. Planten blir ikke stor, denne planten er den opprinnelige morplanten fra 2015. 

Planten forgrener seg uten at man må toppe den,  og den blir nesten som er lite bonasitre.

Bladverket er flaskegrønt, og blomstene enkle og lyserosa. Den blomstrer ikke i en blomsterklase som mange pelargonium gjør, men en og en blomst pr blomsterstilk.

Frømamma er Bashfull 







3 kommentarer:

World of Animals, Inc sa...

I love the small bush of flowers, so cute! They would be perfect in any yard or as any decorative plant around the house. Thanks for the share, have a fantastic rest of your week.
World of Animals

Kathrine sa...


Oi, så fiin den var!
Kjempespennende med egenkryssede sorter.

:-)

Jannica Lindfelt sa...

Jättevacker. Jag gillar växtsättet!