Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


tirsdag 26. januar 2010

Hildur.

Dette er en forholdvis gammel arvepelargon som jeg har fått. Jeg har valgt å kalle den Hildur etter den første eieren.

Hildur skal være minst 20 år gammel, muligens enda eldre siden man antar at dette er en stiklingplante som har blitt gitt bort over lang tid. Hildur ligner mye på Mårbacka og kan godt være den opprinnelig.

Hildur er en kraftigvoksende plante, som får doble lyserosa luftige blomster. Bladfargen er enkelt grønn.

Pelargoner okt 09 055 Pelargoner okt 09 056 Pelargoner okt 09 058

1 kommentar:

Anne (Moseplassen) sa...

flott og struttende :) artig med sånn arvegodt som går og går stiklingsdansen :)