Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


lørdag 27. mars 2010

Elnaryds Karin.

Dette er en vakker zonalepelargon fra nok en svensk foredler, nemlig Karin Lundh Hansen. Hun har krysset frem masse forskjellige pelagoner, alle med førstenavnet Elnaryds.

Elnaryds Karin er oppkalt etter henne selv, og planten er krysset frem med frø fra `Aqvarello`.

Elnaryds Karin får halvdoble blomster i sart rosafarge med mørkere rosa striper og felt. Bladene olivengrønne med mørk sonemarkering på midten av bladverket.

Planten er kraftigvoksende, den bør toppes endel for at den skal bli tett og fin. Sorten er lett og rote og holde. Planten ble introdusert i 2006.

pelargonium 003 pelargonium 004 pelargonium 005

1 kommentar:

Linda sa...

Fikk tips av lenes hus og hage om denne siden:) SÅ mange flotte bilder av pelargonier. Jeg har egentlig ikke råd til en ny "dille", men kjenner en pelargonie-"dille" er på god vei... Men spesielt duftpelargonier er jeg hektet på nå... Nå skal jeg suse lit tpå siden din for å se om jeg kan finne ut noen navn på de jeg har:) Legger deg til i listen min jeg, så har jeg en pelargonie-kjenner i bakhånd:) God påske. Klem