Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


fredag 23. september 2011

Lara Viking

Dette er en primærhybrid fra den kjente pelargonforedleren Cliff  Blackman fra Australia.  Han har krysset frem mange pelargoner bl.a endel zonartictyper, alle med prefiks “lara”.
Lara Viking er en stammesukkulent, den har olivengrønt bladverk og får lange stilker hvor det kommer rosa, små blomster med røde tegninger på de to øverste kronbladene.. Planten er yndig og gir et vakkert utrykk. Vanskelig å ta stiklinger av.
Den er krysset frem fra  P.gibbosum x P.echinatum

Pelargonium juli -11 014Pelargonium juli -11 001Pelargonium juli -11 006Pelargonium juli -11 022Pelargonium juli -11 018

2 kommentarer:

RoseSommer sa...

Dette var da en slank, elegant sak! Jeg gleder meg så over mine pelargoner i vinduet nå. Det er liksom mer liv i dem enn ferdigkjøpte planter av diverse slag.
De som står ute holder også på å kjempe fram noen blomster nå som det endelig ble litt sol og varme noen timer på dagen. Får håpe frosten holder seg unna litt til.
God helg.

Roser og Patina sa...

Denne var nydelig!