Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


tirsdag 28. juli 2020

Odensjö Snøyra

Dette er en av mange pelargonium tatt frem av Monica Birgersson, alle hennes sorter har prefikset Odensjö, så de er lett å kjenne igjen

Odensjö Snøyra finner jeg ikke så mye info om. Men dette er en zonalepelargonium som får doble hvite blomster, med antydning av litt rosa når blomsterklasene går på hell.
Og bladverket er gressgrønt uten sonemarkeringer.

Snøyra betyr kulde, eller snø etter hva jeg kan forstå .


Ingen kommentarer: