Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


torsdag 23. juli 2020

Odensjö Tintomara

Dette er en av mange pelargonium tatt frem av Monica Birgersson, alle hennes sorter har prefikset Odensjö, så de er lett å kjenne igjen

Odensjö Tintomara får vakre blad med lysegrønn tynn kant ytterst og stor brun medaljong.
Blomstene er doble i lakserosa med diskret små røde prikker


Jeg er jo interessert i litt historie, så en liten funfact her er at Tintomara er en karakter fra romanen Drottningens Juvelsmycke fra 1834, skrevet av Carl Jonas Love Almquist .
Jeg vet ikke om Monica Birgersson har kalt opp planten etter denne karakteren, men det hadde ikke forundret meg. ;)


Ingen kommentarer: