Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


søndag 2. august 2020

Elnaryds Alexis

Denne er krysset frem av Karin Lundh Hansen, hun har Elnaryds som prefiks for alle de pelargoniumene hun har tatt frem. Jeg tror dette navnet stammer fra stedet hun en gang bodde, men dette er litt spekulasjoner fra min side igjen.

Elnaryds Alexis er en småvokst plante, muligens dverg, men det er jeg ikke sikker på.
Sorten får doble hvite/lyserosa blomster med rosa midt.
Bladverket er lysegrønt med en tydelig bred sone i brunt

Denne ble utgitt i 2008



Ingen kommentarer: