Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


onsdag 5. august 2020

Santorini

Dette mistenker jeg er en feriepelargoium, en som noen har tatt med seg som et ferieminne og oppkalt etter stedet de har tatt en stikling. Normalt er jeg ikke så glad i sånne, men denne har så fantastiske blomster at den har jeg falt for.
Og planten fant jeg på Venlis gartneri forøvrig

Planten er storvokst, og utrolig blomstervillig. Og den får fantastiske doble, neste rosenknoppaktige knallrøde blomster med et lite hvitt øye.
Bladverket er gressgrønt med en tydelig bred sone på.



Ingen kommentarer: